Alle producten en shops zijn door ons met zorg op kwaliteit beoordeeld.

Desigual herontdekt zichzelf.

Desigual onthulde twee jaar geleden zijn nieuwe merkimago en nieuwe visuele identiteit op het hoofdkantoor in Barcelona. Het Spaanse bedrijf presenteerde tevens zijn nieuwe lente/zomer collectie middels een show vol speciale effecten, muziek en licht op het strand van Barcelona. 

 

3 disegual meisjes met disegual jassjes

De lancering van de nieuwe merkidentiteit maakte deel uit van Desigual’s bredere hervormingsstrategie, die het merk in 2015 bekendmaakte: “We bouwen een nieuw Desigual op en dat lukt dankzij de inspanningen van elk lid van ons fantastische team,” zegt Guillem Gallego, Desiguals marketingdirecteur.

 

Logo in spiegelbeeld.

Onderdeel van het nieuwe merkimago is een nieuw logo met de merknaam ‘Desigual’, dat in spiegelbeeld is geschreven. Vanuit normaal perspectief ziet het logo er verwarrend uit, maar het is juist volkomen logisch wanneer je kijkt vanuit selfie-oogpunt.

Desigual presenteerde zijn nieuwe identiteit middels zijn reclamecampagne ‘Forward is Boring’, welke met name werd verspreid op sociale media om een breder publiek te kunnen bereiken. Deze beslissing is het resultaat van een proces dat ook heeft geleid tot de herdefinitie van het Desigual-product, dat evolueert naar een meer urban en veelzijdige richting. 

 

Kledingstukken zijn voor 11 procent gemaakt van ecologische materialen.

 

Een jonger publiek aantrekken.
Daarnaast poogt Desigual om dieper contact te leggen met consumenten en om een jonger publiek aan te trekken. Het merk is zich bewust van consumententrends en vereisten voor de huidige markt.

 

4 disegual meisjes met disegual jurken